onsdag den 14. december 2011

Filt stjerner og en lille diy

Jeg deltager som bekendt i den kreative pakkekaldender i år. Derfor besluttede jeg mig for, at kreere nogle alternative stjerner i filt til den jeg ville sende pakke til!




Til filt stjernerne skal der bruges:

  • Filt i ønsket farve
  • En rund skabelon til at skære ud efter - størrelse efter hvor stor man ønsker stjernen. Jeg brugte 4 runde stykker filt pr. stjerne
  • Sytråd og nål 
  • En tyk snor til at "trække" gennem stjernen, eller til at sy på som hank, så den kan komme op at hænge
  • Jeg tilføjede lidt perler i enderne - men det er selvfølgelig valgfrit

Klip filten ud i cirkler

Vælg en sytråd - jeg valgte lilla

Start med at sy stjernerne sammen på midten. Det har jeg desværre ikke et billede af. Men det er bare lige ud af landevejen..

Herefter starter du med at sy to stykker filt sammen i kanten. Der skal syes i kanten, og de første to stykker syes sammen i midten. Det næste stykke filt syes sammen med det forrige to steder, ca. 1 cm. fra kanten - eller den afstand man syntes passer


Fortsæt med at sy filt stykkerne sammen indtil du er færdig. Herefter kan du montere en snor eller sy en lille hank i, så den kan komme op at hænge



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...