tirsdag den 22. november 2011

Strikkede baby sokker

Der er så småt kommet gang i strikkepindende igen. Jeg har kastet mig over mine første hjemmestrikkede sokker. Derfor har jeg lagt blidt ud med et par babysokker!

Blidt og blidt er vist så meget sagt, for jeg har trævlet op og strikket. Trævlet op og strikket. Nu har jeg så fået strikket hælen. Men for pokker, jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg skal slå om - uden at lave store huller i strikketøjet! 


Så nu trævler jeg op igen, og strikker lige den hæl én gang til. Mon ikke jeg får strikket et par inden jul :)

Men det er en dejlig udfordring at skulle holde styr på hele 5 pinde. Hold da op, det kræver da lidt koordinerings evne at styre dem.

Opskriften på mine babysokker er fra Familie Journalen. Der findes jo et hav af forskellige opskrifter, men denne syntes jeg så ret så tilforladelig ud.

2 kommentarer:

  1. Det er for at tage ud, ikke? Her er der ikke færre end seks forskellige måder at gøre det på:

    http://www.garnstudio.com/lang/dk/video.php?sort=2&thumbnails=on&undercategoryid=2

    Det er nogle rigtig gode videoer - jeg har opgivet at få min mor til at forklare det i telefonen; det er ikke så nemt... :)

    SvarSlet
  2. Jo det er for at tage ud ;)

    Hold da op, jeg vidste ikke der er så mange måde at tage ud på! Gisp..

    Tak for linket ;) Jeg håber det kan hjælpe mig videre uden huller..men kan godt forstå, at det må være svært at få det forklaret over telefonen!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...